Monthly Archives

Grudzień 2016

Ciąża Połóg Przygotowanie Zdrowa Ciąża

Akupresura przed, w trakcie i po ciąży.

Grudzień 28, 2016
Obraz1

W miarę rozwoju medycyny metody naturalne zostały zepchnięte na dalszy plan, jednak wciąż święcą one triumfy jako element wspomagający i uzupełniający leczenie. Często też okazują się doskonałą alternatywą tam, gdzie medycyna konwencjonalna nie daje rezultatów.

Dlaczego warto skorzystać z akupresury?

 

  • nieinwazyjna, nie obarczona skutkami ubocznymi
  • tania, dostępna dla każdego
  • pewne elementy są łatwo przyswajalna nawet dla laika
  • zwiększa świadomość własnego ciała
  • przemawiają za nią wieki tradycji

 

Akupresura bazuje na tych samych założeniach, co akupunktura, jest jednak metodą mniej inwazyjną – zamiast igieł używa się palców (często używa się też całych dłoni, łokci). Zabieg polega na uciskaniu punktów, odpowiadających określonym organom.

W Tradycyjnej Medycynie Chińskiej punkty te ( jest ich ponad 600) zawarte są w tzw. meridianach, które stanowią serię kanałów,  przenosząc w ciele energię – qi.                  Poprzez przywracanie i równoważenie energii ciała w systemie meridianów, akupunktura i akupresura wywołują zmiany poprawiające funkcjonowanie ciała.           Z punktu widzenia medycyny obserwujemy, że ułatwiają one uwalnianie endorfin oraz blokują receptory bólu w mózgu.

Warto zaznaczyć, iż pracę z akupresurą najlepiej zacząć tak wcześnie, jak to możliwe na początku pod okiem osoby wykwalifikowanej!

Kiedy warto skorzystać z akupresury?

 

niepłodność (akupunktura sprawdzi się tu dużo lepiej, jednak osoby, które z różnych względów nie chcą zdecydować się na tę formę terapii, mogą liczyć na zbliżone efekty)

dolegliwości ciążowe: nudności/wymioty, migreny, bezsenność, zaparcia, bóle pleców,

stymulacja dziecka do obrotu z położenia pośladkowego

poród: indukcja porodu, uśmierzenie bólu,  zminimalizowanie strachu,                                 w problemach w jego trakcie: nieprawidłowe wstawianie się główki, brak postępu I i II okresu porodu,  zwiększenie efektywności parcia, wsparcie rozwierania szyjki

połóg: efektywne wydalenie łożyska, redukcja bólu skurczy połogowych, wzmocnienie laktacji

 

.

5 wskazówek dla osoby towarzyszącej w porodzie

  • Po pierwsze i najważniejsze: wsłuchaj się w kobietę!
  • Nie masuj, ale mocno uciskaj;
  • Nie obawiaj się, że nie trafisz idealnie w dany punkt – nawet jeżeli tak będzie, rodząca da Ci dokładną instrukcję gdzie przesunąć ręce;
  • Stale próbuj uciskać różne punkty, decydując na podstawie relacji kobiety, które z nich są najbardziej przydatne w trakcie przechodzenia przez kolejne etapy akcji porodowej;
  • Nie używaj punktów, które powodują jakikolwiek dyskomfort.

zdjęcie do metryczki

Anna Hrynkowska

Kontakt:

tel: 516 038 050

Miejsca Przyjazne Dzieciom

Oliwierkowo- miejsce całkiem przyjazne.

Grudzień 19, 2016
15673355_10207027888086167_1093288058_n

Dla relaksu, dla chwili dla siebie oraz dla uśmiechu dziecka. Z takimi myślami powstało Oliwierkowo. Jest to kawiarnia gdzie dzieci mogą bezkarnie się bawić, a rodzice bez stresu spróbować pysznych ciast, świeżo wyciskanych soków czy też aromatycznej kawy. Wyobraź sobie miejsce gdzie nie musisz swojemu maluszkowi co chwilę zwracać uwagi na jego zachowanie, a dodatkowo możesz poczytać spokojnie gazetę, zagrać ze znajomymi w planszówki czy też spokojnie zjeść ciepła zupę. To właśnie jest Oliwierkowo. Sama kawiarnia położona jest w cichej, spokojnej okolicy na osiedlu społecznym. Przed lub po odwiedzinach naszego miejsca możecie udać się na spacer po wałach bądź zrelaksować się na pomoście. W Oliwierkowie nie tylko chcemy zaprowadzić do raju Wasze dusze i podniebienia, ale również dać trochę wiedzy. Organizujemy różnego rodzaju warsztaty, spotkania kulturalne oraz zajęcia dla dzieci i dorosłych. Jesteśmy również idealnym miejscem na zorganizowanie większej imprezy rodzinnej. Czym się kierowaliśmy podczas otwierania kawiarni? Na pewno luźną, rodzinną atmosferą gdzie w każdym kącie słychać śmiech dzieci.21

Kontakt:

Marca Polo 9B
Wrocław
Zadzwoń pod numer 513 523 009
Znajdź nas na FB

https://www.facebook.com/oliwierkowocaffe?__mref=message_bubble

 

 

Pchli Targ Relacje z poprzednich edycji

Pchli Targ Grudzień 2016r.

Grudzień 18, 2016
Pchli 17.12 (40)

Zimno i mroźno i pięknie i słonecznie- tak można określić ostatni w tym roku Pchli Targ.

Dziękujemy wszystkim wystawcom i spacerowiczom, dziękujemy wiernym naszej idei towarzyszom.

Dziękujemy Wam wszystkim, że razem udaje nam się tworzyć coś ponad podziałami, gdzie jesteśmy razem koło siebie w dbałości o planetę, w dbałości o relacje międzyludzkie, w dbałości o przekazywanie dzieciom pozytywnych wzorców i szacunku do ludzi, zwierząt i wszechświata.

Jak zwykle były „kotki”, były „pieski” – tak przez nas nazywane Fundacje i dobrzy ludzie pomagający zwierzętom, dzięki dziewczyny za niezłomną obecność przy każdej pogodzie i w każdej edycji.

Tym razem cieszyło nas tajskie jedzenie od Hul Thai, wiejskie wędliny i rybka od Raj Pstrąga, znakomita herbata od Czajownia, ciasto od nas Fundacja WMK, eko poczęstunek od Lokalnego Rolnika.

Pchlego nie było by bez sponsorów, Epino Polska, Akuna Polska, LifelineDiag.

Bezpieczeństwo na imprezie dzięki oznakowaniu od firmy Rotomat we Wrocławiu oraz wolontariuszom – młodzieży z Zespołu Szkół nr 4 we Wrocławiu pod kierownictwem Pani Zofii Adamczyk.

Obrazki na życzenie – tylko u nas od Tomasza Jakuba Sysło.

A kto jeszcze był zobaczcie sami- znakomite zdjęcia dzięki Piotrowi Firgang.

Zapraszamy do nas już  11 marca 2017r.

 

Dietetyka

Świąteczny Diet Coaching czyli jak nie przytyć w święta

Grudzień 14, 2016
diet-coaching-święta

 

 

Święta nie lubią liczenia…szczególnie kalorii! Ś‌wiąteczne potrawy są jednak dużym zagrożeniem dla sylwetki i wagi. Co zrobić, żeby nie przytyć w święta? Czy trzeba rezygnować z jedzenia połowy świątecznych smakołyków?

 

Proponuję znacznie prostsze triki!

 

  1. Ustal realne cele czyli: np. może nie staraj się schudnąć w tym czasie za wszelką cenę, ale staraj się nie przytyć – to łatwiejsze do zrealizowania.
  2. Zachowaj umiar – dobrą metodą jest degustowanie potraw a nie najadanie się nimi do syta.
  3. Przed jedzeniem wypij szklankę wody z sokiem z cytryny. Woda wypełni nieco żołądek i tym samym ograniczy apetyt.
  4. Zacznij od potrawy najmniej kalorycznej.
  5. Jedz powoli małymi kęsami: każdy kęs przeżuwaj 20-25 razy, dzięki czemu zjesz mniej. Pamiętaj, że do twojego mózgu dopiero po 20 minutach dociera sygnał, że zjadłaś. Wobec tego lepsze jest lekki uczucie niedosytu po posiłku niż uczucie przejedzenia!
  6. Celebruj każdy kęs, co oznacza jedzenie z uważnością. Staraj się poczuć teksturę i rozwijające się smaki każdego  kęsa. Smakuj, a nie tylko połykaj.
  7. Pij dużo wody – daje poczucie sytości i tym samym ogranicza ilość zjedzonych produktów.
  8. Ruszaj się: wybierz się na spacer, poszalej z dzieciakami, potańcz, uskutecznij poranną gimnastykę-wymyśl coś dla siebie !
  9. Dziel się. Nie musisz zjeść całego kawałka sernika, podziel się z kimś bliskim a będzie to z korzyścią dla dwojga:-)
  10. Bądź asertywny przy stole. Możesz odmówić zjadania kolejnej porcji czegoś, bo Ty wiesz najlepiej co i w jakich ilościach Ci służy.
  11. Bądź w zgodzie ze sobą i słuchaj sygnałów które wysyła Twoje Ciało! Ono nigdy się nie myli!

 

W dniu Wieczerzy Wigilijnej.

 

Choć według obecnych przepisów kościelnych w Wigilię nie obowiązuje nawet wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, wielu z nas świadomie zachowuje całkowity post. Tymczasem głodówka jest niezdrowym nawykiem żywieniowym, ponieważ nie dostarczając naszemu organizmowi pożywienia, narażamy go na hipoglikemię, tj. znaczne obniżenie poziomu cukru we krwi. To powoduje że czujemy się osłabieni, nerwowi, apatyczni oraz senni – dlatego zalecane jest zjedzenie w wigilijny poranek małego, ale wartościowego posiłku jak jogurt naturalny z dodatkiem otrąb i suszonych owoców. Zaś w ciągu dnia wskazany jest owoc czy sok warzywny bez dodatku cukru. Dzięki stałym dostawom składników odżywczych nie będziemy odczuwać głodu przed wieczerzą i w konsekwencji nie przejemy się.

 

Z życzeniami zdrowia

 

Diet coach Ewazdjęcie małe Miłowicz

tel: 600 965 553

email: emilowicz@gmail.com