Dietetyka

Świąteczny Diet Coaching czyli jak nie przytyć w święta

Grudzień 14, 2016
diet-coaching-święta

 

 

Święta nie lubią liczenia…szczególnie kalorii! Ś‌wiąteczne potrawy są jednak dużym zagrożeniem dla sylwetki i wagi. Co zrobić, żeby nie przytyć w święta? Czy trzeba rezygnować z jedzenia połowy świątecznych smakołyków?

 

Proponuję znacznie prostsze triki!

 

  1. Ustal realne cele czyli: np. może nie staraj się schudnąć w tym czasie za wszelką cenę, ale staraj się nie przytyć – to łatwiejsze do zrealizowania.
  2. Zachowaj umiar – dobrą metodą jest degustowanie potraw a nie najadanie się nimi do syta.
  3. Przed jedzeniem wypij szklankę wody z sokiem z cytryny. Woda wypełni nieco żołądek i tym samym ograniczy apetyt.
  4. Zacznij od potrawy najmniej kalorycznej.
  5. Jedz powoli małymi kęsami: każdy kęs przeżuwaj 20-25 razy, dzięki czemu zjesz mniej. Pamiętaj, że do twojego mózgu dopiero po 20 minutach dociera sygnał, że zjadłaś. Wobec tego lepsze jest lekki uczucie niedosytu po posiłku niż uczucie przejedzenia!
  6. Celebruj każdy kęs, co oznacza jedzenie z uważnością. Staraj się poczuć teksturę i rozwijające się smaki każdego  kęsa. Smakuj, a nie tylko połykaj.
  7. Pij dużo wody – daje poczucie sytości i tym samym ogranicza ilość zjedzonych produktów.
  8. Ruszaj się: wybierz się na spacer, poszalej z dzieciakami, potańcz, uskutecznij poranną gimnastykę-wymyśl coś dla siebie !
  9. Dziel się. Nie musisz zjeść całego kawałka sernika, podziel się z kimś bliskim a będzie to z korzyścią dla dwojga:-)
  10. Bądź asertywny przy stole. Możesz odmówić zjadania kolejnej porcji czegoś, bo Ty wiesz najlepiej co i w jakich ilościach Ci służy.
  11. Bądź w zgodzie ze sobą i słuchaj sygnałów które wysyła Twoje Ciało! Ono nigdy się nie myli!

 

W dniu Wieczerzy Wigilijnej.

 

Choć według obecnych przepisów kościelnych w Wigilię nie obowiązuje nawet wstrzemięźliwość od pokarmów mięsnych, wielu z nas świadomie zachowuje całkowity post. Tymczasem głodówka jest niezdrowym nawykiem żywieniowym, ponieważ nie dostarczając naszemu organizmowi pożywienia, narażamy go na hipoglikemię, tj. znaczne obniżenie poziomu cukru we krwi. To powoduje że czujemy się osłabieni, nerwowi, apatyczni oraz senni – dlatego zalecane jest zjedzenie w wigilijny poranek małego, ale wartościowego posiłku jak jogurt naturalny z dodatkiem otrąb i suszonych owoców. Zaś w ciągu dnia wskazany jest owoc czy sok warzywny bez dodatku cukru. Dzięki stałym dostawom składników odżywczych nie będziemy odczuwać głodu przed wieczerzą i w konsekwencji nie przejemy się.

 

Z życzeniami zdrowia

 

Diet coach Ewazdjęcie małe Miłowicz

tel: 600 965 553

email: emilowicz@gmail.com

You Might Also Like